۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۷, سه‌شنبه

تخلفات خبرنگار ایرانی شبکه الجزیره

رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، امروز به برشمردن تخلفات خبرنگار ایرانی و الاصل شبکه الجزیره پرداخت.

اول: گذرنامه ایرانی ایشان اعتبار نداشته است
دوم: بدون داشتن ویزای خبرنگاری قصد ورود به سوریه را داشته است
سوم: گذرنامه های دیگری هم همراه داشته است

ادعاهای فوق بدون زحمت قابل رد هستند. در مورد اتهام اول، با در نظر گفتن مسیر پروازی مسافر از تهران به دمشق باید گفت که در درجه اول این وظیفه پلیس گذرنامه ایران بوده که جلوی مسافرت از مسافری بدون داشتن گذرنامه معتبر به خارج از کشور گرفته شود. چطور مسافری می تواند بدون داشتن گذرنامه معتبر از ایران خارج شود؟ حتی در صورت قبول ادعای فوق جرم اول را بدون شک پلیس ایران انجام داده است. در مورد دوم، این خبرنگار لحظاتی پس از ورود به دمشق بازداشت شده است، بنابراین فعالیت خبرنگاری نداشته است که مورد اتهام قرار گیرد. و در آخر اتهام عجیب همراه داشتن چندین گذرنامه جرم به حساب آمده است.

سوال اینجاست که چطور سخنگوی کشوری حاضر است سکوت خود را برای ابراز ادعاهایی چنین احمقانه بشکند.

پی نوشت: ادعای نخست به کلی غیر قابل باور است که خبرنگاری خبره نداند گذرنامه اش اعتبار ندارد و بجای تمدید آن خود را کودکانه به دامن آتش بیاندازد.

پی نوشت: مطلع شدم که این خبرنگار آزاد شده است. اما همچنان مشخص نیست چرا سخنگوی دستگاه دیپلماسی اقدام به بیان دلایلی احمقانه  درست در روز قبل از آزادی وی می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر