۱۳۹۰ خرداد ۲۵, چهارشنبه

قضاوت تحمیلی نیست

امروز دادستان تهران در اظهار نظری بیان کرد «ما پس از مرگ [هدی صابر] به کالبدشکافی تاکید داشتیم تا فوت این فرد مانند فوت هاله سحابی به کشور هزینه وارد نکند. جسد دو روز قبل به پزشکی قانونی منتقل شد و روز گذشته پس از معاینات به خانواده تحویل و دفن شد.» و همچنین گفت: «دشمنان بدانند که اینگونه نیست که بتوانند جرم‌های ناکرده را همواره به گردن ما بیندازند».

به نظر می رسد دادستان محترم به دلیل رسانه ای شدن مرگ هاله سحابی ناراحت است نه به خاطر کشته شدن او که یک شهروند بود. اول، برای من قابل باور نیست که در خانواده ای هنگام مراسم درگذشت پدر، دختر فوت شود و به دنبال این باشند که همان شب کلک قضیه را بکنند و جنازه تازه را زیر خاک کنند. بد تر از آن اینکه از کالبد شکافی نیز صرف نظر کنند. دوم، وظیفه شما موشکافی پرونده این دو مورد جنایت است. جناب دادستان عزیز شعور آدمیزاد بالاتر از قبول حرفهای بی سر و ته شماست.

دشمن شما کسی نیست جز کردار و عملکرد شما در جایگاهی که مسئولیت دارید. از دید ناظر بیرونی، فردی در ظهر روز تشیع جنازه پدرش کشته (فوت) می شود و شبانه تحت تدابیر شدید امنیتی به خاک سپرده می شود. جنازه پدرش حتی تا سر کوچه اجازه تشییع  نمی گیرد، عکس پدرش را از دستانش می ربایند و پاره می کنند. در روزی دیگر فردی که در زندان به مدتی طولانی در «بازداشت موقت» است اعتصاب قضا می کند و بجای رسیدگی کتک می خورد و فوت می شود. این مطالب گفتنشان هم دردناک است و باور کنید نیاز به داشتن هیچ علمی ندارد. قضاوت تحمیلی نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر