۱۳۹۰ مهر ۱, جمعه

میزان استقلال قوه قضاییه در این دو سال

* بازداشتگاه کهریزک به ناگاه میزبان افرادی می شود که بدون رعایت قانون دستگیر، کشته و یا مورد تجاوز قرار گرفته اند. متهم اصلی دادستان وقت تهران است که  برای مجازات به سمت معاون دادستان کل کشور تقلیل درجه پیدا کرده است. لازم به ذکر است که وی زمانی که ۱۹ ساله بود بدون تحصیلات حقوقی دادیار و یک سال بعد به سمت رئیس دادگاه عمومی شهر بابک منصوب شد.

* با آنکه قانونا جرائم سیاسی می بایست در یک دادگاه علنی مورد بررسی قرار گیرد، این قانون توسط ضابطان قضایی نقض می شود و دادگاهها به صورت نمایشی و پشت درهای بسته با یک فیلمنامه مندرس اجرا می شوند.

* افراد جامعه به گوشه چشمی از فردی انتصابی خارج از قوه قضاییه دستگیر می شوند. پس از دستگیری حکم جلب آنها صادر می شود و پس از مدتی اگر این افراد شانس بیاورند و هنوز زنده باشند به اشارتی دیگر از همان مقام خارجی مورد «رافت اسلامی» قرار می گیرند تا آزاد شوند.

* دبیر شورای نگهبان در یک نماز جمعه حکم به زندانی شدن و قطع تمامی حقوق انسانی دو تن از سرشناس ترین مهره های انقلاب می دهد. پس از چند روز حکم اجرا می شود.

* سه آمریکایی در حالی که مشخص نیست واقعا در مرز ایران هستند یا عراق در کوه و بیابان دستگیر می شوند. پس از ۲ سال بررسی حقوقی، دستگاه قضایی به این نتیجه می رسد که آنها در بیابان مشغول جاسوسی بوده اند. پس هر کدام به ۸ سال حبس قطعی محکوم می شود. اما ناگهان شب سفر سالیانه محمود احمدی نژاد به نیویورک به قید وثیقه آزاد می شوند. سخنگوی وزارت امور خارجه از میانجیگری کشوری ثالث خبر می دهد.

* فردی از سال ۸۸ تا ۹۰ پس از زد و بندهای سیاسی حدود ۳ میلیارد دلار اختلاس می کند اما حتی نام واقعی چنین فردی نمی تواند به مجلات و روزنامه ها راه پیدا کند.

* عملا امکان طرح شکایت علیه افرادی که قانونا مسئول اتفاقات کشور هستند نظیر رهبری، روسای سه قوه، اعضای شورای نگهبان و هر آنکس که به نوعی با این حلقه مرتبط باشد خط قرمز به حساب می آید و جرم محسوب می شود.

* دید اسلامی قضیه: حضرت علی در هنگام خلافت خود در دادگاهی حاضر می شود و در نهایت رای دادگاه به نفع فرد یهودی اعلام می شود و حضرت علی آن را می پذیرد و از آن تمکین می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر